reklama

Neseriózne o Francúzsku: Francúzska rodina

V treťom ročníku gymnázia som absolvovala jeden školský rok vo Francúzsku. V rodine a na vidieku. Keď som sa pýtala známych, ktorí boli podobne na rok preč, vždy zhrnuli svoj pobyt dvoma vetami. Svojou sériou o Francúzsku vám chcem podrobnejšie priblížiť pocity adolescenta na vrchole puberty, keď sa má vyrovnať so zmenou prostredia, inou rečou, novými ľuďmi a božským jedlom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Po dvadsiatich minútach čakania na francúzskej pôde si po mňa dobehli, doslova dobehli, tri osoby s tabuľkou „Anita". Vždy som takú chcela, cestovné kancelárie nás nikdy tak nečakali. Ako skúška správnosti to fungovalo, ale keďže boli jediná trojčlenná skupinka a ja zasa jediná stratená a polozúfalá, vedela som hneď, že to bude tá moja rodina. Pri prvých stretnutiach vraj zanechávam hlavne vysoký dojem (183 cm). Na mňa moja rodina zanechala dojmov podstatne viac, možno aj preto, lebo mali výraznú prevahu v počte.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hlavou rodiny je prirodzene otec. Je to jediný chlap v rodine a jediný má slušnú výšku, pozerá sa mi do očí. Som zaťažená na zuby. Jeden mu chýba. Má vysoký hlas, bože a ako, ktovie či si to uvedomuje. Po každej vete, prenesenej tým vysokým hlasom, sa nervózne a previnilo smeje. Takto by sa smial Macbeth, keby si našiel krv na rukách a nešla mu zmyť. A tak by drhol a drhol a smial sa. Mama je malá, má okuliare a očné zuby jej smerujú dopredu. Najmladšia dcéra je na dievča štandardne vysoká, má hnedé vlasy a oči a medzera medzi inak rovnými zubami. Narozdiel od chudých rodičov, jej zadok trochu priťahuje pozornosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Presvedčila som sa, že jediná vec, ktorá je horšia, ako byť s cudzími ľuďmi dve hodiny v aute, je byť v aute s cudzími ľuďmi ktorí nehovoria vašou rečou. Sú divní, sú divní a odvážajú ma na dedinu, boli veci, čo mi behali hlavou. Som totiž paštikárka z Bratislavy. Ten smiech ma uvádzal do rozpakov. Prečo sa smeje za každou vetou? Mama sa volá Lucile, je ticho a usmieva sa. Macbeth je civilným menom Thiery, ale pokojne by mohol viesť druhý život kriminálnika s prezývkou napríklad Speedy. Mladá vyzerá neškodne, Noémie. To je jednoduché, preklep v Naomi. Sú to predsa len Francúzi.

Dve hodiny cesty ubiehali pomaly a neodvažovala som sa napísať domov, lebo moje pocity boli naozaj veľmi rôznorodé. Videla som fenomén Parížanov vracajúcich sa počas posledného víkendu prázdnin domov. Človek sa musí pri pohľade na tie autá v kolónach pýtať, či ich naozaj nenapadlo zobrať si dovolenku v inom termíne alebo odísť o deň skôr.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dostali sme sa na dedinu, môj domov na najbližší takmer rok. Za dvorom je susedovie ohrada so sliepkami a kačicami, za nimi pole.

Solène, stredná sestra v mojom veku, mi v angličtine oznámila, že dnes nevečeria doma, že ide na party. Akýkoľvek homosexuálny kaderník by pri jej afekte zbledol závisťou. V kombinácii s prehnaným americkým prízvukom by si vypýtal doučovanie. Nuž čo, každý sme nejaký a vyzerá milá, angličtina bude tiež ešte užitočná.

Pri večeri sa zoznamujem s najstaršou dcérou, po ktorej dedím posteľ. Taktiež s výraznejšou postavou a veľmi komunikatívna, čo sa počas tej nekonečnej dvojhodinovej večere hodilo. Porozprávala o fabrike, kde cez leto brigádovala. Veľmi obohacujúce. Predstavíme si skúmavku. Štandardnú. A na nej si predstavíme kovový štuplík. Máme? Ten vršok štuplíka je farebný. Čierny, červený, ružový, zelený alebo biely. A niekedy sa ten vršok v tej mašine celý pokazí a vyzerá ako malý hrniec. Nasleduje, prirodzene, fotoukážka. A niekedy vyzerá ako klobúk. Ďalšia ukážka pokazeného vršku. Pokiaľ tieto vršky (tie, ktoré nie sú pokazené) práve nedáva do škatule, tak z nich skladá obrazce alebo nápisy. Demonštrácia dvoma fotografiami. Alebo točí video, ako tie štuplíky idú na páse, ktoré som mala jedinečnú šancu zhliadnuť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak zdesená a zúfalá som nikdy predtým spať nešla.

Na druhý deň som bola predstavená babičke s Alzheimerom, ktorej zrazu tragicky nesedel počet vnučiek.

Anita Schwartzová

Anita Schwartzová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentka, čo do znepokojujúcej miery nerozumie politike Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu