reklama

Neseriózne o Francúzsku: Rodinný koníček

Dva dni po mojom príchode do Francúzska som sa dozvedela, že celá moja rodina sú potápači. Takí tí naozajstní, v neopréne a s kyslíkovými bombami. Písali mi to hneď v prvom maili, ale myslela som, že som si to zle preložila. Bývajú predsa vo vnútrozemí, úplne v strede. Vraj ich je dosť, tých čo sa potápajú, a asi štyridsať ich príde zajtra k nám od siedmej ráno opekať ovcu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Francúzi raňajkujú sladké. Croissanty, čokoládové chlebíčky, jogurty, džemy, briošky, magdalénky, cereálie. O slaných raňajkách hovoria ako o anglických a sú prístupné experimentálne maximálne na dovolenke. Doteraz si pamätám, ako na mňa raz pozerali, keď som na raňajky zhltla zohriatu pizzu z predošlého večera.

Zobudili ma o deviatej ráno hlasy na dvore pod mojím oknom. Piati alebo šiesti rodinní kamaráti-potápači opekali akési mne neznáme klobásky z vnútorností, jahňa sa už točilo nad ohňom. Zvyšných tridsať potápačov malo prísť až na obed. Zliezla som ešte v pyžame pozdraviť spoločnosť. Atmosféra podobná zabíjačke, len bez krvi, špiny a prasaťa. V podstate teda grilovačka. Ako správni gentlemani mladej dáme okamžite ponúkli, čo bolo. Som predsa nejaký východoeurópsky drevorubač, slušne vychovaný, neodmietnem. Ani som nezaváhala, na vnútornostnú klobásku som si bohato nakydala smotanu a zapila ponúknutým bielym vínom, ako to jedli ostatní.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Označili to za miestnu špecialitu. To by vysvetľovalo tie vnútornosti. Preto sú miestne špeciality vždy len miestne - nikde inde to nechcú žrať a domáci si zvykli. Vec nevídaná, že sa mladá baba nehrá na princezničku a nebojí sa mäsa. Tak som si získala srdcia potápačov a doteraz na to na spoločných akciách spomínajú. U nich je vraj u mladých móda hrať sa na buržoáznych a odmietať všetko mastné.

Pýtala som sa, čo robia takí potápači, keď nemajú more. „Trénujeme v bazéne," povedal mi smrteľne vážne Thierry. „Nikedy iba plávame s plutvami a šnorchlom, inokedy s celou výstrojou," čoho som sa stala svedkom hneď, ako to bolo možné. Tento rok sme mali z dcér chodiť len ja a Solène, ale tá od účasti upustila, lebo sa musí veľa veľa učit, maturantka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každý potápač je pokrstený s jedným inštruktorom, ktorý mu navlečie výstroj a vodí ho niekoľko minút pod vodou. V tom bazéne. Ak sa mu to páči, môže pokračovať v klube ďalej. Ja som mala asi tri mesiace pocit, že sa nevyhnutne každú chvíľu utopím, tak som sa teda rozhodla pokračovať.

Rok na plavárni ma mal pripraviť teoreticky aj prakticky na skúšku potápača s jednou hviezdičkou CMAS a hlavne na potápanie sa v mori na začiatku júna. A tak som rok chodila každý piatok o ôsmej na plaváreň počítať kachličky.

Anita Schwartzová

Anita Schwartzová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentka, čo do znepokojujúcej miery nerozumie politike Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu